torsdag 27 augusti 2009

Underbara barn

Älskar dig min lilla solstråle!!

Vilken fantastisk känsla det är å vara mamma..tänk så otroligt mycket kärlek man får av dom små liven..... Skulle inte kunna tänka mig något annat i hela världen just nu än att få vara mamma till Birk :-) och just nu är det mycket annat som är positivt i livet oxå...jag ska äntligen få flytta hem till Sverige som jag tänkt på så länge...tror det är 3 år sedan jag började tänka på det så där på riktigt liksom....hammnade på sjukhus en solig dag i augusi..eller solen sken iaf men det var en tung dag för mig...hade fått diagnosen Diabetes typ 1...det första jag frågade läkaren var -kan jag inte få barn nu?? kommer ihåg min egen rädsla och mina tårar som bara rann ner för mina kinder...herregud kan jag aldrig få bli mamma...men jo det kan man bli..lite mer kompliserat att vara gravid "bara"..som allt annat man ska i livet så blir allt lite mer kompliserat när man har diabetes..man behöver planera sin dag och sitt liv lite mer än alla andra...och så är det alla sprutor och alla gånger man måste kolla blodsockret... men det går och det måste gå liksom... jag ska iaf klara det och förhoppningsvis gör alla andra det med samma diagnos som jag!!! Men tillbax till sjukhuset den där dagen i augusti...det var hemskt..ensamt..ingen som hälsade på..en pojkvän som försökte hålla sig undan,inte prata om sina och mina känslor..tror han var lika rädd som jag,det var tufft :-/ det var då jag började förstå att familjen betyder mycket för lilla mig..kan inte klara allt själv hela tiden!!

Och nu går flyttlasset senast i januari!! Underbart!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar