onsdag 23 februari 2011

Hur gick det?

Det gick ok i Uppsala idag...

Läkaren gjorde ett långt ultraljud där han mätte genomströmningen av blodet i hjärnan..hjärtat och i navelsträngen...han tittade på njurarna,och han tyckte dom såg bra ut båda två...den vänstra (som vi tror inte fungerar) såg väldigt bra ut om man jämför med tidigare, och han var överraskad utav det...som han sa så hade han nog inte tänkt över njuren om han inte veta om det...så det var ju jätte positivt!! Men jag vågar inte hoppas på något.....och som läkaren sa så hade han personligen inte heller gjort det, utan väntat tills hon är född med att se hur det ser ut...

Han försökte även att få en fin bild på henne i 3D som vi inte klarade förra gången då hon låg med huvudet neråt...för denna gången låg hon helt perfekt som han sa...MEN...ja det skulle såklart bli ett MEN..Fostervattnet är så grumligt att det inte gick att få någon bra bild på henne....

Så nu har min oro flyttat sig från njuren till hennes grumliga fostervatten.....är det verkligen bra??? Det ända jag kan tänka på med grumligt fostervatten är bara tråkigheter...men läkaren sa att det inte var något att bekymra sig för....så då ska jag väl inte det då..eller??

Vi säger hej då till läkaren och får vänta på barn urologen(hon som opererar barn med njurfel) som ska komma och prata med oss....vi får veta av henne att alla kontroller precis efter födseln blir gjort i Falun,men vi måste själva komma ihåg att påminna barn läkaren där att vi vill ha ett ultraljud på bebisen ca 7-10 dagar efter hon e född...ÖHHHH...finns det inga rutiner på det kan man undra??? Varför ska vi som föräldrar behöva påminna sjukhuset om det???

Jaja..små bekymmer,som ordnar sig när vi först kommer dit...

För det är när hon blir född som vi får svaren på hur det är med njuren och hur hon ser ut...

Men så var det de här med fostervattnet då...för när vi ska gå så har läkaren som gjorde ultraljudet bestämt sig för att han vill se på bebisen igen...han vill se på tarmarna och på magsäcken...hm...ok...pga fostervattnet då eller frågar vi?? Ja svarar han...han tittar och säger att det ser bra ut....
Men jag kan faktiskt inte släppa det här känner jag..men jag måste ju lyssna och lita på experten....


Med en sån obehaglig känsla lämnar vi Uppsala.....

Nu vill jag bara hem till Birk....

1 kommentar:

  1. Kram på dig Annika!
    Förstår att du blir orolig efter allt ni går igenom. Och man får alltid ringa tillbaka eller ta ny kontakt med någon annan läkare om man känner sig orolig, gör det direkt imorrn bitti om du känner lika då.♥

    SvaraRadera