torsdag 24 september 2009

Ont....

Har så himla ont i ryggen!! Har varit till läkare och han sa att...ja nåt om nån skiva och att jag har en nerv som är i kläm och att jag ska äta några tabletter och så får vi hoppas det blir bättre... måste vara hemma från jobbet imorn oxå... tråkigt!!!
Annars så går dagarna himla fort just nu..Birk har det helt fantastiskt på Dagis,och vinkar glatt när jag går!! blir lite konstigt att inte kunna lämna honom på dagis när jag vill, när jag ser att han har det så bra och utvecklas av att vara där...Heeeelt andra regler i Sverige,om jag nu är arbetslös när han ska börja på dagis så får han bara vara där 15 timmar/vecka, (3 timmar/dag)!! Hoppas på att jag får jobb fort och att vi kommer in i "systemet" utan problem!!

Mycket positivt/negativt tankar i mitt huvud just nu....vet att vi får det super bra i Sverige men...man blir rädd när man ska bryta upp från en trygg vardag... till arbetslöshet...nya vänner...nytt samhälle..och ett nytt land (är faktiskt stoor skillnad på Norge&Sverige)...ny läkare som inte känner mig eller min diagnos...Just det sista tänker jag mycket på!!
Men allt ordnar sig!! eller hur??

Snart är det 1 oktober och vi ska hem till Malung och få nycklarna till huset vi köpt,blir spännande och få komma dit igen och se hur det ser ut och hur mycket vi måste renovera!! Har sett det förut men nu är det utan möbler och städat!!
Hoppas vi inte har tagit på oss för mycket jobb nu...
Måste oxå till Mora och fixa ett nytt pass..måste ha det för att kunna skriva in mig i Sverige..konstigt att jag som är svensk ska behöva det,men svaret jag fick då var att det är så mycket illegal invandring och att identiteter blir stulna för att kunna smuggla in människor i Sverige att jag måste visa upp mitt Svenska pass och några papper från Norska myndigheter!!
Så då är det pass som jag måste ordna först och sen när vi flyttar så måste hela familjen till Mora igen för att gå på skatteverket och få svenska personnr...

Mycket som ska ordnas innan man får bli svensk igen :P

1 kommentar:

  1. Jag förstår att du är lite orolig. Men allt kommer att lösa sig fin fint för er alla 3!! Håller tummarna att du snart kommer att hitta ett jobb!
    Stor kram

    SvaraRadera