måndag 11 april 2011

Äntligen!

Nu är HON äntligen här....
Å hon är helt underbar..så fin..så perfekt!!

Jag är helt tagen av att ha henne hos mig i mina armar och att höra henne och möta hennes blick...Hon är helt perfekt..min lilla prinsessa!!

Torsdag 7 April kl 09.12 kom hon till världen..hon började skrika när bara huvudet var ute och var jätte pigg...Hon kissade på en gång,något som var viktigt med tanke på njurarna och deras funktion!! Hon vägde 3670 gram och var 50 cm lång!

Är så glad för att allt har gått så bra med henne och att hon är här hos oss,underbara flicka!!


Just nu sitter jag på sjukhuset och får intravenöst dropp med antibiotika...jag har fått infektion i livmodern efter snittet och blev jätte dålig igår med feber över 40 grader,frossa ont i magen..inga tabletter hjälpte och febern steg fort så då va det att få dropp direkt...

Har aldrig varit så dålig någongång...kände mig helt utslagen och kroppen bara blev svagare och svagare...

Nu känns det bättre men min smärta på höger sida i magen försvinner inte..kanske har något med infektionen att göra..??

Kommer snart läkare hit och ska titta på mig...

Men känns som att så länge lillan har det bra så spelar det ingen roll att jag är sjuk..jag klarar mig!!!

Kram

12 kommentarer:

  1. Hanna Westerberg11 april 2011 kl. 10:10

    Grattis till familjetillskottet Annika!:) Åååhh vilken liten gofis! Hoppas du blir bättre snart. Hälsa resten av familjen! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. GRATTIS,GRATTIS till er lilla prinsessa!! Och Krya på Dig, infektioner i magen är inget att leka med (vet det av egen erfarenhet).
    Kramar från Lena (äppelblommansmamma)

    SvaraRadera
  3. Ett stort Grattis Annika till Prinsessan, va kuul =)
    Hoppas du blir bättre snart.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Åhh, ho er så fin Annika! Virkelig så perfekt som ho kan være! Gleder meg til dere skal på ferie til Norge, så jeg kan hilse på.
    Kos deg masse masse, og slappe av. Viktig å lytte til kroppen og ta de signalene man får. Så er du nok snart oppe og spretter igjen :)

    Igjen, gratulerer masse med flotte jenta!! Nyt tida som kommer :)

    SvaraRadera
  5. STOOORT Grattis till er och er fina lilla tjej :-D Stort grattis till storebror Birk oxå! Vad han ska va stolt ;-)
    Krya på dig och hoppas du blir bra snart!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Grattis till er underbara prinsessa!! Så ljuvligt fin!! Hoppas att din infektion snart går bort!
    Kramar i massor K

    SvaraRadera
  7. Grattis till tjejen, vad söt hon är!
    skönt att allt går bra med henne, hoppas du kryar på dig snabbt och att man snart ser er hemma i Jägra :-)

    SvaraRadera
  8. Krya på dig! o. STORT Grattis till eran fina bebis!

    SvaraRadera
  9. Åhhh vad fin hon är! ÄNTLIGEN är "sessan" här och vad skönt att höra att allt är bra med henne!
    Hoppas att du blir bra snart så ni får komma hem. GRATTIS till er alla!
    KRAM från Helene

    SvaraRadera
  10. Tänk vilket mirakel ett barn är.... och för er ett extra stort mirakel!! Såå underbart att hon är frisk och kry!! Vi får hålla tummarna för att du också kryar på dig så ni snart får komma hem och NJUTA i lugn och ro!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Grattis till er och Krya på dig!!!
    Kraam i massor

    SvaraRadera
  12. Har precis hittat dig i bloggarna. grattis till dottern ,ang värk / smärta efter kejsarsnitt så kan det komma vet det efter att ha genomgått 2 st
    Ha en bra helg

    SvaraRadera