torsdag 21 april 2011

Ensamtid med mamma!


Svartsjuk och frustrerad är nog orden som passar på Birk efter att han blivit storebror...storebror som han klart och tydligt säger att han inte vill vara....
När jag frågar honom vad han vill vara då? så säger han att han vill vara liten..att han vill vara mammas lilla pojke... Försöker förklara att det är han fortfarande och att man både kan vara storebror och liten!! Men svårt är det...svårt att vara tvungen att dela mamma med någon mer...en lillasyster!! 

Så här om dagen så åkte bara vi två ut      på en liten utflykt som började med glass och avslutades med ett köp av ett bil garage... Vi myste bara vi i flera timmar..jag och min underbara lilla pojke!!

Skönt att få bara vara vi!! 
Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Så kos og være bare Birk og mamma! Og ikke minst viktig for storebror, at han får være bare 'mammmas lille gutt'
    Tror han har godt av å få hele oppmerksomheten aleine.

    Håper dere har hatt en strålende påske, med skjønne vesle prinsessa:)

    Også gleder jeg meg masse til dere kommer til Ål og hilser på :)

    Mange klemmer fra Eldbjørg

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag är också mamma till en liten tjej med multicystisk njure. Jag hamnade på din blogg när jag sökte info och jag blev helt chockad när jag läste om hur ni blev bemötta efter det första ultraljudet i vecka 18. Att de ens tyckte att en multcystisk njure var anledning för sen abort! Vi bor i Stockholm och vi fick direkt veta att bara den ena njuren funkade var allt grönt och det skulle inte innebära något större problem för barnet förutom det med motorcross :). Det var aldrig tal om sen abort enligt de. Det finns många vuxna som bara har en njure. Trist att få ett sådant bemötande som ni fick och vilken tur att ni fick prata med urologen som verkar vara den enda med koll.

    Lycka till med lilla tjejen!

    /ac

    SvaraRadera