fredag 4 februari 2011

Födelsedag

Tänk så himla kul det är att fylla år när man får över hundra hälsningar på Facebook på sin födelsedag :) och massa sms!! Är ju jätte kul och det värmer massa!!

Vad gjorde vi innan FB? Oftas glömde våra vänners födelsedagar eller kom på det i sista stund..??så jag tycker det e himla bra att FB finns :) Är ju fantastiskt att vi kan glädja varandra med ett litet grattis :)

Hur var det egentligen när vi inte hade dator och internet...det kommer inte jag ens ihåg...men nu skulle jag inte kunna leva utan min lilla dator...min mail..min FB sida...min blogg...msn...
ELLER skulle jag det??
Ja troligtvis men det hade varit lite jobbigare och när man bor på landet så är det ju himla praktiskt att kunna beställa både kläder..elektronik och annat på nätet :)

Så min dator är en av den viktigaste "prylen" i mitt liv,tätt följt av diskmaskin,tvättmaskin och kaffebryggaren :) Skulle inte kunna leva utan dom heller!!!!

På tal om att beställa på nätet...idag ska jag hämta ut ett paket från Elgiganten med dvd spelare/skärmar som vi kan ha i bilen när vi ska ut och resa långt...
Hoppas att dom kommer till nytta nu när vi snart ska åka till Norge :)

Nu ska vi snart åka till min morfar på kaffe och tårta,för idag e det hans födelsedag!!
Stort grattis till finaste Signe som oxå fyller år idag!!

Ha en fin dag :)

2 kommentarer:

  1. Dvd spelarna i bilen kommer nog att göra succé, de har då våra gjort, och frågan:HUR LÅNGT ÄR DET KVAR? ställs inte lika ofta! det enda bekrymmret är vem som ska ha dvd där man kan trycka på play och stopp osv, plus vilken film man ska se, oftas bestämmer den äldsta här hemma iallafall, så Birk kan känna sig lugn om inte lillasyster blir allt för bestämd ;-)

    SvaraRadera
  2. Javisst är FB ett fantastiskt "påhitt"?! Att komma ihåg födelsedagar är ju toppen och så roligt det är med alla gamla vänner och bekanta som man kan hitta och se vad de gör idag!!
    Var "uppöver" förra helgen och trodde att jag skulle få se dig på Ica. Var in både lördag och söndag utan att se en skymt av dig :) Men kanske stöter jag på dig nästa gång?? Det var ju inte igår man såg dig!!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera