onsdag 17 mars 2010

Äntligen internet

Nu har jag äntligen fått internet,så himla skönt..blir ju helt utanför när man inte har det!!

Har precis hämtat Birk på dagis..han får bara vara där mellan 08.30-11.30 nu när jag är arbetslös..känns så stressigt när det är så kort tid..men det måste ju bara gå!! När jag hämtade honom idag så var dom ute och lekte ute i halkan..men alla har hjälm på sig som dom får låna på dagis..han är så stolt över sin silver färgade Jofa hjälm ;) eller som han säger: Eml ;) Han hade somnat oxå när dom hade varit ute och gått lite med vagn så just nu ligger han i sin säng och pratar för fullt..tror inte det blir någon sovning på honom nu..men han får ligga där så länge det går så får han iaf vila lite!!

Har inga speciella planer för idag..vi ska ut och leka i fina vädret sen..åka lite spark på gården,passa på så länge det går..vägarna är redan bara och det blir mindre och mindre snö för varje dag som går!! Härligt med så fint väder!


Fick mina allra första kassakort från min A-kassa idag..har aldrig varit med i en A-kassa i Sverige förut så allt är nytt för mig..känns konstigt att vara arbetslös..det har jag aldrig varit förut,har alltid haft ett jobb att gå till!!! Det är en hel ny värld som öppnar sig med regler och bestämmelser...svårt att sätta sig in iallt på en gång...va har man rätt på?? Hur söker jag det? Vem kan hjälpa mig? Föräldra penning? A-kassa? Barnbidrag? ja det är tusen frågor och långa telefon köer :P


Här kommer ett kort från Malung som jag hittade på nätet..


Ska ta lite kort på huset och lägga ut här bara jag hittar min kamera...
Ha en fin dag/Annika

1 kommentar:

  1. MALUNG Ååååå:) Ja det där med köer och frågor är inte lätt, men det ordnar sig oftast. Saknar dig varje dag Kram till er:)

    SvaraRadera