söndag 17 januari 2010

Badrums krångel...


Fy vad det krånglar för oss i huset..Geir skulle "bara" åka till Malung och lägga värmekablar på golvet och göra klart till nästa helg när vi ska "stöpa" golvet..men så enkelt va visst inte det..har krånglat med det mesta och nu måste han ta ledigt från jobbet på Torsdag och åka dit på onsdag och fortsätta :( Idag åkte han från Malung kl 15,så han är på väg till Ål nu..sen är det bara in här hemma för att packa om väskan och åka till Halden...är 42 mil Malung-Ål och Ål-Halden 33 mil...stackars Geir som måste köra så mycket :( Duktig är han!! Min Pappa har varit och hjälpt till hela helgen,hade inte gått utan honom heller!! Skönt att han orkar och vill hjälpa oss <3 Nu börjar det iaf att likna något på golvet men är mycket kvar än :(

Hoppas på att badrummet är klart 1 mars ;)

Här på Ål har det snöat heeela dagen och jag och Birk har varit ute och skottat snö flera ggr idag..Härligt med milt väder så att man kan vara ute!!
Vi gick in runt kl 15 efter några timmar ute,då blev det varm choklad och pepparkaka,det va mums :)
När vi skulle laga middag så kunde inte Birk vänta på att få mat..han var så hungrig,och han vet att han inte får klättra på sin matstol för då tippar den, så då drog han ut min stol och klättrade upp på den och väntade på mat :) Jag brukar väga min mat så jag vet hur många gram kolhydrater det är för då kan jag räkna ut hur mycket insulin jag ska sätta till maten och det har han visst fått med sig..för han lyfte min tallrik och satt vågen under och började trycka på knapparna på vågen!! Tänk så mycket dom snappar upp dom små.. <3
Birk har oxå lekt med pus i en banankartong idag..tror inte katten tyckte det va speciellt kul efter ett tag..men Birk skulle gärna ha lekt längre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar