torsdag 27 januari 2011

Kallt ute igen

Nu har det blivit kallt ute igen...igår morse när vi vaknade hade det plötsligt blivit -28..blä säger jag till det!! Nu börjar det ju bli mildare igen så jag ska inte klaga...men det är någon som inte klarar av den här kylan som det verkar och det är våran värmepump som står i källaren och brummar...den tror jag har fått fnatt...den sprutar ut så mycket värme att jag tror jag snart blir tokig...

24 grader inne och elementen är svin varma....och så har det varit nu dom senaste dagarna...måste få någon att komma och titta på den..innan vi får en dyr elräkning....just det innan...trodde jag....men det e visst för sent....

Elräkningen för december är på 6000,- kr...FÖR EN MÅNAD!!! alltså det e ju helt sjukt...är ju för fan mer än vad vi betalade för 4 månader i Norge...jaja ännu ett argument på att Norge är bättre... ;)

Men nu ska jag iaf få någon att komma å kolla på pumpen..så kanske det blir lite mindre att betala nästa gång.... fast i december så uppförde ju pumpen sig som "vanligt"..men ändå en räkning som man börjar gråta över....

Känns ju så varje gång man ska öppna brevet från elbolaget...hjälp...vad e räkningen på den här gången...

tror jag ska få mig en liten lägenhet där strömmen ingår i hyran....eller inte...Tycker det är himla onödigt att vi har sånna elpriser här i landet...människor blir ju ruinerade...knäckta...vilken barnfamilj eller vilken familj som helst sitter med flera tusen tals kronor extra varje månad.???.är ju så att man man måste vända på varje krona i slutet av månaden...och så får man elräkningar som är på 6000,-...

Så det är ju helt enkelt HELT SJUKT!!

men gör man något åt det? vad kan man göra?? vi slösar ju inte med strömmen direkt..vi lever ju helt normalt...

Nästa gång elräkningen kommer så är det bara att hoppas på det bästa....

1 kommentar:

  1. Uscha ja för dessa hemska elräkningar... Vi hade en på 3500 o Jonas höll på att få dåndimpen då;-)
    Vinter vill vi ha, men kanske inte sååå kaltt...;-)'Kram k

    SvaraRadera