onsdag 19 januari 2011

Renovering...

....................................................................................

Usch och fy är väl det enda ordet för det....och JAG SKA ALDRIG RENOVERA ETT HUS IGEN...det kan jag lova!!!!

NI som läst min blogg förut vet att vi köpt ett hus som behövde en hel renovering..så vi har rivit ut ALLT och det har blivit nya väggar...nya tak och nya golv i ALLA rum nere och vi har målat om hela övervåningen...helt nytt kök har det blivit och det skulle bli ett helt nytt badrum,vi tog ett av sovrummen nere på 16kvm och gjorde om det till badrum :)

Det som vi har krånglat mest och värst med har varit badrummet..och det var väl där jag tappade undertråden..om ni förstår....dåliga hantverkare och idioti firma som bara gör skit jobb och det såg verkligen helt förjävligt ut när dom var "färdiga" med sitt jobb...enligt dom..men då fick det vara nog!! Annika arg kan man säga...

Så det slutade med att dom fick bryta upp hela golvet och lägga nytt..och lika så på väggarna...så det som var ett "enkelt" jobb för dom..blev jävligt dyrt eftersom dom fick kosta på nytt kakel till ett så stort badrum..men jag tycker inte synd om dom överhuvudtaget!! Dom började med badrummet 2 februari..och då var allt grund jobb redan gjort av oss...det dom hade kvar att göra va att flytspackla golvet och lägga på kakel..dom va färdiga i MAJ...ja just...det tog alltså över 3 månader för detta skit firma att göra ett jobb hos oss...så med hantverkare sringande här varje morgon 07..eller när det passade dom att komma ska det väl stå..för dom sa dom skulle komma..men det kom ingen...

Men som sagt var i MAJ så fick vi börja sätta in möblerna,badkaret,toaletten,duschen,osv...tur att vi har en snäll rörmockare som kom direkt dom var färdiga och började med det!! :)

Så för er som ska renovera erat badrum..anställ inte INTEROC,iaf inte om ni vill ha erat badrum färdigt någongång!!

Här är kort på badrummet nu när det är färdigt!!




Nu är det bara lister och fläktar kvar som ska göras och att jag kan bestämma mig vilken mer färg vi ska använda på handukar,mattor,ljus..ja vilken färg jag ska inreda med..har börjat lite med lila..men hm..kanske knall orange istället..vad tycker ni??


Ha en fin kväll!!

Kram

4 kommentarer:

  1. Det är tråkigt att renovera, och speciellt om det strular, men det blir jättefint när det är klart.....
    Nu är det inte så lånt kvar till bebisen tittar ut, jag tror och hoppas det går bra.
    har det blivit någon mer skridskotur då?
    hoppas din kväll blir bra oxså!
    E-L

    SvaraRadera
  2. Nej..men vi måste göra det snart!! Känner mig lite tung och har ont i ryggen..så jag får övertala pappa i huset att följa :) Dumt att vurpa på isen nu känner jag!
    Hälsa pojkarna och kom gärna på kaffe en kväll!!

    SvaraRadera
  3. WOW va snyggt!! Underbart fint! Förstår verkligen din frustation:-( Jäkla dåligt gjort av dessa firmor...
    Mden nu är de klart o de är bara sååå snyggt, lova mej att jag får komma o hälsa på om jag kommer upp till malung?!
    Lila är jättefin o grönt!! O rött och jag jag kan nog hålla på hur länge som helst...;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Klart ni får komma och hälsa på :)
    JA det är svårt med färger...men tror jag vill ha lime grönt eller orange...eller ja vet inte...just nu är det en blandning av lite allt möjligt :P

    SvaraRadera